top of page

הנפקת דרכון מהבית ללא הגעה ללשכה - המדריך המלא של גל

תמונת הסופר/ת: גל זוטאגל זוטא

עודכן: 6 ביוני 2024

החל מה 30.4.24 נכנס לתוקפו החוק שמאפשר הנפקת דרכונים ותעודות זהות דררך האינטרנט. כן, קראתם נכון אם אתם עומדים בתנאים, שאני אפרט אותם במדריך זה, תוכלו להנפיק דרכון ותעודת זהות מהבית שלכם. בלי לקבוע תור ובלי להגיע ללשכה - "תיעוד ביומטרי בקליק".


בפוסט זה אדבר על הנפקת דרכון אך העקרון נכון גם לגבי הנפקת תעודת זהות.


מהם התנאים להגשת הבקשה ?


אמנם זו התקדמות חיובית, אך נכון לעכשיו לא כולם זכאים להגיש את הבקשה דרך האינטרנט. על מנת להיות זכאים להגשת הבקשה בדרך זו אתם צריכים לעמוד בתנאים הבאים:

  1. אזרח ישראלי מעל גיל 18

  2. יש לכם מסמך ביומטרי קודם, ולגבי דרכון - אם תוקפו פקע בחצי שנה האחרונה או עומד לפוג בשנה הקרובה וגם אם את הבקשה הקודמת שלכם לדרכון הגשתם כשגילכם היה בין 21-60.

  3. אישרתם את שמירת טביעת האצבע שלכם במאגר ברגע שהנפקתם את המסמך הביומטרי הקודם

  4. מגיש הבקשה חייב להיות בארץ בעת ההגשה. משמע אם אתם שוהים בחו"ל אתם צריכים לחכות שאתם חוזרים לישראל ואז להגיש את הבקשה.


מה חשוב לדעת לגבי הדרכון שיונפק?


  1. תוקפו יהיה ל 5 שנים (לעומת דרכון שמונפק בלשכה שתוקפו ל 10 שנים). שימו לב שאם תנפיקו דרכון בדרך זו לא תוכלו להגיש בקשה לפטור מויזה לארה"ב במידה ותצטרכו (כי לשם הגשת בקשה לפטור מויזה יש צורך בדרכון ביומטרי שתוקפו ל 10 שנים).

  2. הדרכון יועבר לחברת ההפצה שתשלח אליכם את הדרכון תוך כ 6 שבועות. מי שהזין את מספר הטלפון יוכל לקבל SMS שמאפשר לעקוב אחר תהליך ההנפקה וקבלת פרטים אודות נקודת חלוקה לאיסוף הדרכון.

  3. הפרטים על גבי הדרכון יהיו זהים לפרטי הדרכון הקודם שלכם. לכן אם נדרשת בקשה לשינוי פרטים (לדוגמא שינוי ש בעקבות נישואין) יש להגיש את הבקשה בלשכה ולא מרחוק דרך האינטרט.


איך זה עובד ואיך מגישים את הבקשה ?

את הבקשה להנפקת הדרכון אתם מגישים דרך האינטרנט. ברגע שתכנסו לאתר בקישור שאני שמה לכם למטה אתם תתבקשו לענות על כמה שאלות:

  • האם יש לכם דרכון ביומטרי ?

  • האם הסכמתם לשמירת טביעת האצבע שלכם במאגר? (אם אתם לא זוכרים תסמנו "לא זכור לי").

  • לאחר השאלות אתם תתבקשו להכנס לאתר הממשלתי. אם יצרתם בעבר חשבון תוכלו להכנס עם הסיסמא, ואם לא אתם יכולים ליצור את החשבון במקום.

  • לאחר התחברות אתם תתבקשו להזין פרטי יצירת קשר (טלפון ומייל) ולבחור האם אתם רוצים להנפיק דרכון או תעודת זהות.

  • מכאן אתם תתבקשו באמצעות לינק לשלם את האגרה ולאחר מכן לסיים את התהליך.


מה צריך לצרף לבקשה?

  • תמונת פנים שלכם שעומדת בכללים שרשומים לכם באתר (בינהם ראש ישר ממורכז, בלי משקפיים, תמונה באיכות טובה וכו').

  • מספר אישור תשלום (הבקשה לתשלום תישלח אליכם בעת מילוי הטופס)


כמה זה עולה ?

ניתן לראות את תעריפי האגרות כאן.





לפני סיום אציין כי נכון לעכשיו הליך הגשת הבקשה לדרכון מרחוק הוא הוראת שעה שתקפה לחצי שנה ולאחריה יבחנו את תוצאות ההליך ובהתאם יחליטו אם להאריך.


שיהיה בהצלחה וחופשה טובה!

תגובה 1

1 Comment


Tali Dovrat
Tali Dovrat
Apr 30, 2024

איזה פוסט חשוב! תודה ❤

Like
bottom of page