10 טיפים וטריקים להזמנת מלון דרך בוקינג.קום
- גל זוטא

- 25 ביולי
- זמן קריאה 8 דקות
עודכן: 25 ביולי
אין ספק שבוקינג.קום (Booking.com) הוא אתר הזמנת המלונות האהוב עלינו הישראלים, אבל אני הבנתי שרבים לא מכירים את כל הדרכים לחסוך כסף ולעשות חיפוש יעיל בבוקינג, ולכן הכנתי את המדריך הזה.
אני אתחיל בהסבר קצר על בוקינג ובמה הוא שונה מאתרי מלונות אחרים והזמנה דרך אתר המלון ישירות.
בעולם המלונות יש את המלונות עצמם, יש אתרי הזמנות מלונות (כמו booking.com, hotels.com, lastminute.com ועוד), ויש אתרי השוואת מחירים כמו Trivago, Skyscanner ועוד - אלו הם בעצם "המתווכים" ביננו הצרכנים לבין המלון עצמו.
מה שקורה זה שהמלונות משלמים עמלות לאתרי ההזמנות ואתרי השוואת המחירים על לידים שמגיעים מהם למלון ועל מכירות. זה למעשה עוד ערוץ שיווק של המלונות עצמכם שבדרך כלל קצת יותר קשה להם לשווק את עצמם.
בוקינג.קום הוא אחד מאתרי ההזמנות הפופולאריים בעולם. כבר ממזמן אפשר להזמין דרכו לא רק מלונות אלא גם אטרקציות, מוניות ועוד.
היתרונות הגדולים של בוקינג בעיני זה:
שישלו היצע מאוד גדול של מלונות ודירות
האתר אמין ואני באופן אישי משתמשת בו כבר שנים
יש ממשק בעברית (כולל הצגה במטבע השקל) וזה מאוד נוח. בנוסף יש גם שירות לקוחות בעברית.
יש לבוקינג תוכנית נאמנות שבה אתם צוברים מעמדות ונהנים מהטבות כמו הנחות ושדרוגים.
יש הרבה אפשרויות מבחינת חיפוש, סינון, פילטור, רשימת מועדפים וכו'.
מדיניות הביטול נוחה. כמובן לא בכל ההזמנות אבל בהחלט אפשר לסנן לדוגמא לפי מלונות עם אפשרות של ביטול ללא עלות עד יום יומיים לפני ההגעה - ויש לבוקינג לא מעט כאלו.
לבוקינג יש אתר ואפליקציה מאוד נוחה, ומשתמשי האפליקציה נהנים מהטבות שיש רק דרכה ולא דרך האתר.
בקיצור, נראה לי הבנתם שאני מאוד אוהבת את בוקינג ובד"כ מזמינה או דרכו או ישירות מהמלון. לא זכור לי מתי בפעם האחרונה הזמנתי דרך אתר הזמנות אחר.
יש כמה דברים מאוד חשובים שכדאי לדעת כשאתם משתמשים בבוקינג לצורך חיפוש והזמנת מלונות, ובשביל זה אני כאן והכנתי לכם את המדריך הזה. אז נתחיל:)
(1) תוכנית נאמנות
קבלת הנחות, הטבות ושדרוגים.
לבוקינג יש תוכנית נאמנות שמעניקה הטבות כבר מ Day One. תכנית הנאמנות שלה נקראת Genius והיא בנויה מ 3 מעמדות. כשאתם נרשמים לבוקינג, אתם מיד מקבלים דירוג Genius 1.
מה נותן כל מעמד?
מעמד Genius 1 - נותן 10% במקומות אירוח נבחרים והנחות של 10% על רכבים להשכרה
מעמד Genius 2 - נותן 10%-15% במקומות אירוח נבחרים והנחות של 10%-15% על רכבים להשכרה, ארוחות בוקר בחינם ושדרוגי חדרים בחינם במלונות נבחרים.
מעמד Genius 3 - נותן 20%-15% במקומות אירוח נבחרים והנחות של 10%-15% על רכבים להשכרה, ארוחות בוקר בחינם ושדרוגי חדרים בחינם במלונות נבחרים. בנוסף יש לחברי מעמד Genius 3 עדיפות בשירות לקוחות בהזמנת שהייה, שזה אומר גישה לנציג כדי להזמין או לעשות שינויים בהזמנה.
איך אתם תדעו עבור אילו הזמנות אתם יכולים להנות מההטבות של תכנית הנאמנות Genius?
בחיפוש אתם תראו את המלונות הרלוונטיים מסומנים עם תווית כחולה עם המילה Genius:

איך תדעו שההטבה של Genius אכן מומשה על ההזמנה שלכם?
זה קורה בצורה אוטומטית. כשיש הזמנה שחל עליה הטבת Genius בהתאם למעמד שלכם זה ייראה כך:
במקרה הזה אפשר לראות שבזכות ה Genius יש הנחה של 10% על ההזמנה.

איך תדעו שהתקדמתם למעמד הבא?
אל דאגה, בוקינג יעדכנו אתכם:)

שימו לב כמובן להתחבר לחשבון שלכם כדי שתוכלו להנות מההטבות וגם לצבור הזמנות לצורך התקדמות במעמד.
איך מתקדמים בין המעמדות?
כדי להגיע ממעמד 1 ל 3 צריך לממש 15 הזמנות בתוך מסגרת זמן של שנתיים.
*טיפ ממני - זה נראה הרבה אבל מה שאתם יכולים לעשות זה לבקש מחברים ומשפחה שאין ולא רוצים להיות חלק מתכנית הנאמנות של בוקינג לבצע את ההזמנות דרך החשבון שלכם.
(2) חיפוש המלונות- סינון ופילטור והצגה
חוסך זמן וכאב ראש בחיפוש.
לבוקינג יש יחסית הרבה אופיצות של מסנני חיפוש כמו תקציב, הכל כלול, מבצעים, דירוג כוכבים, ארוחות, מתקנים, סוג מקום אירוח, חוות דעת, נקודות עניין, נגישות וכו'.
סינון ודיוק יכול לחסוך לכם הרבה זמן וכאב ראש בחיפוש המלונות.
(3) שימוש באפליקציה
מחירים זולים יותר מהדסקטופ.
לבוקינג יש אתר ובנוסף יש אפליקציה מעולה עם ממשק נוח. אבל מה שמחשוב לדעת זה שרק דרך האפליקציה יש מחירים מיוחדים עבור מקומות נבחרים.
אם תכנסו לאותה הזמנה דרך הדסקטופ ודרך הנייד, במקרים רבים דרך הנייד ההזמנה תהיה זולה יותר. והנה דוגמא:
דרך הדסקטופ מחיר ההזמנה 1,308 שקלים, ודרך המובייל 1,212 שקלים. ב ד י ו ק אותה הזמנה.


(4) פנייה ישירה למלון והערות/בקשות בהזמנה
דיבור ישיר עם המלון לבקשת ושאלות ועל הדרך בואו נבקש להשתדרג:)
אז אמנם בוקינג.קום הוא אתר מתווך ביננו לבין המלון, אך לאחר שתבצעו הזמנה, תהיה לכם אפשרות להתכתב עם המלון ישירות דרך הצ'אט בחשבון שלכם בבוקינג. אתם תראו את זה תחת ההזמנה בחשבון שלכם ויש לכם אפשרות לשלוח הודעה או מייל.

בנוסף, כבר במעמד ההזמנה יש לכם אפשרות לרשום הערות ובקשות למלון. זו ההזדמנות שלכם להתחנף:). אתם יכולים לנסות לבקש לקבל חדר בקומה גבוהה, חדר עם נוף יפה, או כל בקשה אחרת שיש לכם. זה לא אומר שהמלון יתחשב אבל חוץ מ"לבזבז" 2 דקות על כתיבת הבקשה אין לכם מה להפסיד.
טיפ קטן - אתם יכולים להיעזר ב Chat Gpt לנסח לכם בקשה למלון לדוגמא לשדרוג בשל חגיגת יום נישואין. והנה עשיתי לכם את העבודה:)
Subject: Special Occasion Room Upgrade Request
Dear [Hotel Name] Team,
I hope this message finds you well.
I’m very much looking forward to my upcoming stay at your hotel. I wanted to let you know that this trip is a special occasion for us, as we will be celebrating our wedding anniversary during our visit.
If possible, I would truly appreciate a complimentary room upgrade or any special gesture you may be able to offer to help make our stay even more memorable.
Thank you in advance for your kind consideration, and I’m excited to experience your hospitality soon.
Warm regards,
[Your Full Name]
[Reservation Number]
[Dates of Stay]
(5) "ביטול חינם" - ראו הוזהרתם!
קל ליפול בפח ! זה שרשום "ביטול חינם" לא אומר שיש ביטול ללא עלות עד יום לפני ההגעה. הטעות הזו יכולה לעלות לכם הרבה כסף.
כולנו אוהבים את צמד המילים "ביטול חינם" נכון? אז זהו, שבדיוק בגלל זה קל להטעות אותנו.
כשאתם מחפשים מלון בבוקינג אתם תראו בצבע ירוק עם סימן של "וי" "ביטול חינם" עבור הזמנות שכביכול אתם יכולים לבטל אותן ללא עלות. זה נראה ככה:

אז מה הבעיה?
כשתכנסו לתוך ההזמנה כדי לבחור את סוג החדר שיתאים לכם ולהרכב שלכם, אתם תראו שפתאום ה"ביטול חינם" מופיע עם תאריכים.
לדוגמא בהזמנה הזו לתאריכים ה 5-6.8 אתם תראו שהביטול חינם אפשרי עד ה 28.7, משמע עד שבוע לפני מועד הצ'ק אין.

זה עוד יחסית טווח זמן טוב, אבל אתם תיתקלו ב "ביטול חינם" שטווחי הזמן לביטול הרבה יותר גדולים ואם חשבתם שאתם יכולים לבטל את ההזמנה עד הרגע הממש אחרון, תחשבו שוב...
אז מה חשוב מאוד שתקחו מזה ?
תמיד תמיד כשאתם רואים "ביטול חינם" תיכנסו להזמנה ולאותיות הקטנות ותראו מהי בדיוק מדיניות הביטול ועד איזה תאריך מקסימלי הביטול הוא באמת ללא עלות.
(6) מחיר כולל, מועד החיוב ומטבע התשלום
שימו לב תמיד לבדוק האם המחיר כולל מיסים וחיובים נוספים, מתי הכרטיס שלכם יחויב, ובאיזה מטבע אתם מבצעים את ההזמנה לעומת איזה מטבע תחויבו.
מחיר כולל ? אז בבוקינג אתם בעקרון תראו את המחיר כולל מיסים וחיובים. עם זאת, תמיד תבדקו בעמוד האחרון לפני התשלום האם מתווסף לכם פתאום עוד איזה תשלום על מיסי עיר או כל דבר אחר.
מטבע התשלום - חשוב שתשימו לב באיזה מטבע בחרתם שהמחיר יוצג (במקרה שלי שקלים) לעומת המטבע שבו אני אשלם על ההזמנה ביום החיוב. בהזמנה הזו לדוגמא המחיר מוצג בשקלים (ומוצג גם המטבע של מקום האירוח ביום ביצוע ההזמנה), אך מועד החיוב במקרה של ההזמנה הזו הוא ביום הצ'ק אין, ולכן ייתכן פער בין שער ההמרה בין השקל לאירו ביום ביצוע ההזמנה לעומת הפער ביום החיוב.
תחשבו שביום ביצוע ההזמנה אתם רואים 844 שקלים (215 אירו), אך בעוד X זמן ביום החיוב אתם עדיין תשלמו 215 אירו אבל אז השקל כבר יהיה יקר יותר ולמעשה אתם תשלמו יותר מ 844 שקלים.
*בנוסף, תזכרו שחברת האשראי שלכם תחייב אתכם בעמלת המרה כמובן כאשר אתם תשלמו באירו והיא תמיר את החיוב לשקלים.

מועד התשלום- שימו לב מתי החיוב מתבצע. כאשר אתם עושים את ההזמנה אתם מזינים פרטי אשראי לביטחון. יש הזמנות עבורן החיוב יתבצע רק כאשר אתם מגיעים למלון, ויש הזמנות עבורן החיוב יתבצע לפני זה במועד שמצוין על ההזמנה.
אני שמעתי מלא מעט אנשים שהופתעו שהם הזמינו "ביטול חינם" ופתאום ראו שהחיוב התבצע 3 ימים לפני ההגעה למלון. וזה כנראה מהסיבה שהביטול חינם היה עד 3 ימים לפני ההגעה, ובמועד זה בוקינג חייב את האשראי שהזנתם בעת ביצוע ההזמנה.
(7) שירות השוואת מחירים
אם יש משהו שרוב האנשים כנראה לא יודעים זה שבוקינג.קום מציעה להשוות את מחיר ההזמנה שסגרתם דרכה במידה ולאחר ביצוע ההזמנה, מצאתם הזמנה זהה באתר אחר במחיר נמוך יותר! ואת זה אתם יכולים לעשות עד 48 לפני מועד הצ'ק אין.
זה נקרא Price Match וזה חל כאשר ההזמנה השנייה שמצאתם באתר אחר היא זהה להזמנה שעשיתם דרך בוקינג. זה אומר אותו מלון, אותם תאריכים, אותו סוג חדר, אותו סוג אירוח, אותו הרכב אורחים וללא מבצעים ותוכניות נאמנות באתרים אחרים.
נניח הזמנתם בבוקינג מלון מריוט באמסטרדם לתאריך 22-23.12.25 לזוג, חדר מזוג "קלאסיק" נוף לעיר כולל ארוחת בוקר. בבוקינג המחיר היה 300 אירו בעת ההזמנה, ולאחר חודש ראיתם את אותה הזמנה בדיוק באתר אחר (נגיד hotel.com) במחיר של 250 אירו.
מה שאתם עושים זה עושים צילום מסך של ההזמנה שמצאתם במחיר נמוך יותר, נכנסים לחשבון שלכם בבוקינג, ואז ל"יצירת קשר עם שירות הלקוחות" > ואז נכנסים להזמנה שעבורה אתם מבקשים מבוקינג להשוות מחיר > אתם גוללים למטה ובוחרים "נושאים נוספים" (ברור לכם שבוקינג רוצה להסתיר את זה), ומגישים את הבקשה.

אם אתם רוצים לבדוק שההזמנה שלכם אכן עומדת במדיניות של השוואת המחיר אתם יכולים לקרוא את התנאים בלינק הזה.
שימו לב כמובן לכל האותיות הקטנות שאלו מקרים שבהם השירות הזה לא חל, לדוגמא אם הזמנתם מאתר הזמנות שלא חושף את שם המלון עד אחרי הזמנה, אם ההזמנה באתר השני היא חלק מתוכניות נאמנות ועוד.
(8) ביקורות ודירוג כוכבים
מה ההבדל בין דירוג כוכבים לביקורות אורחים ואיך לקרוא את זה נכון?
דירוג כוכבים זו שיטה של ארגון רשמי לדירוג מלונות ונע בין כוכב אחד ל 7 כוכבים.
אז לצד כל מלון (וחלק מהדירות) אתם תראו כוכבים, ולגבי רובם יהיה לכם מספר שיציין את הציון שקיבל מקום האירוח מביקורות וחוות דעת של האורחים.
דירוג כוכבים זה כבר עניין של תקציב, אבל מבחינת חוות דעת, אני באופן אישי מזמינה מלונות עם ציון של 8.5 ומעלה. אני לרוב נכנסת לביקורות וקוראת קצת ועושה סינון לפי "עברית" כי לפעמים אני מעדיפה לראות מה אורחים מישראל רשמו, אבל לא רק כמובן.
טיפ שלי - אם אתם רוצים "להשקיע", ממליצה לקרוא ביקורות על המלון בעוד אתר/שניים אחרים.
(9) טקטיקות שיווקיות - אל תפלו בפח
"נשאר רק עוד חדר אחד". אל תתנו לזה להלחיץ אתכם.
יכול להיות שבאמת נשאר עוד חדר אחר אבל (א) רוב הסיכויים שמדובר על טקטיקה שיווקית להניע לפעולה מיידית של הזמנה (2) גם אם לא יהיה חדר זמין בבוקינג, ייתכן ויהיה זמינות ישירות דרך המלון או אתרים אחרים.
מה שכן, אם זה מלון שאתם לא רוצים לפספס ומדיניות הביטול גמישה, תשקלו אולי כדאי לכם להזמין אותו ומקסימום במועד מאוחר יותר לבטל (כמובן תזכרו את הטיפ הקודם לא לפספס את מועד שלאחריו לא יהיה ניתן לבטל ללא עלות).
(10) הטיפ הכי חשוב ממני אליכם!
אל תשכחו לבטל הזמנות לא רלוונטיות שביצעתם.
רבים מאיתנו אוהבים לעשות כמה הזמנות במקביל עם אפשרות ביטול ללא עלות, בעיקר במצבים שבהם יש עוד זמן רב מרגע ההזמנה ועד הצ'ק אין ואנחנו רוצים לתת לעצמנו את הזמן לבדוק ולהתלבט ולא להסתכן בכך שלא תהיה זמינות למלון.
עם זאת, כמו שאנחנו אוהבים להזמין במקביל, ככה אנחנו אוהבים שלשכוח לבטל בזמן את מה שלא רלוונטי.
בבקשה מכם - שימו תזכורת, כמה תזכורות בכמה מקומות שונים לבטל את ההזמנות שאתם לא רוצים לפני המועד שבו ייגמר לכם הביטול חינם!
מקווה שהמדריך עזר לכם.
למי מכם שרוצה יש לי בבלוג עוד הרבה מדריכים שווים זהב כמו מדריך להוצאת וחידוש דרכון, הוצאת פטור מויזה לארצות הברית, איך להשיג מהמלון את המחיר הטוב ביותר, וכן פוסטים עם המלצות לחופשות שוות בחו"ל כמו שייט תעלות עצמאי באירופה.
במקביל אני מזמינה אתכם לעקוב באינסטגרם שם רוב הקסם קורה ברמה היומיומית:
שתהיה חופשה מדהימה (וחסכונית:).
גל
.png)


תגובות