שייט תעלות עצמאי באירופה - המדריך המלא
- גל זוטא
- 29 ביוני
- זמן קריאה 11 דקות
עודכן: 30 ביוני
זו סוג חופשה שלא הרבה מכירים, זה היה חלום שלנו במשך כמה שנים לצאת לשייט תעלות באירופה, ועכשיו אחרי שעשינו את זה בגרמניה אני כאן כדי לשתף אתכם הכל.
השייט הוא שייט עצמאי בתעלות ואגמים ברחבי אירופה, בסירה שאתם משיטים- ולא, לא צריך רישיון סקיפר!
תדמיינו את זה. סירה משלכם, עם כל מה שצריך על הסירה - חדרי שינה ורחצה, מטבח, ואפילו אופניים וספא על הסירה. אתם שטים במקומות הכי יפים שיש ועוגנים בעיירות ציוריות מהממות לטיולים, מסעדות, אטרקציות, בטן גב בחוף ועוד.
במדריך היה אני אשתף אתכם בשייט שאנחנו עשינו, בטיפים ותובנות שאספנו מהחוויה שלנו כדי שלכם תהיה חוויה מושלמת ותדעו לקראת מה אתם הולכים -ספוילר, זאת תהיה החופשה הטובה בחייכם!
אז מה אני אספר לכם ?
על החברה ממנה הזמנו את השייט, איפה אפשר לעשות את השייט הזה, אילו סוגי סירות יש, מה צריך להביא, מה יש לכם על הסירה, כמה זמן השייט, מה חשוב מאוד לדעת לפני (דברים שאנחנו לא ידענו ועכשיו אני כאן כדי שלכם זה יילך חלק יותר), איפה אפשר לעצור ומה אפשר לעשות, מה היה המסלול שלנו ועוד ועוד.
רגע לפני שאתחיל לשתף אתכם את כל המידע בכתב, מוזמנים לצפות בשלושת הסרטונים שהכנתי שמסמכים את ארבעת ימי החוויה שלנו. בנוסף יש לי היילייט בפרופיל באינסטגרם עם כל הסטוריז שעלו משם.
יום 1
יום 2
יום 3 & 4
(1) מה זה שייט תעלות, כמה זמן הוא אורך ולמי הוא מתאים ?
שייט תעלות זה טיול בסירה שנע לאורך תעלות מים מלאכותיות ואגמים - בדרך כלל באזורים כפריים וירוקים, בעיקר באירופה. השייט שאנחנו עשינו הוא שייט עצמאי, בסירה משלנו כשאנחנו משיטים אותה, ולא צריך רישום סקיפר.
השייט רגוע ושליו ומאפשר לכם את החוויה המהממת גם של להשיט ולישון בסירה, וגם לראות נופים יפהפיים, כפרים ציוריים, טירות, שווקים וערים קטנות, והכל בקצב איטי שנוח לכם.
השייט מתאים לכל אחד, לזוגות, חברים, משפחות. אתם בוחרים את סוג הסירה לפי ההרכב שלכם והתקציב (ונדבר על זה בהמשך). מה שכן חשוב לקחת בחשבון זה שצריכים להיות לפחות 2 מבוגרים על הסירה כדי להשיט אותה. זאת אומרת זה בסדר שרק אחד ישיט אבל חוזית חברת הסירות דורשת 2 מבוגרים.
אנחנו יצאנו לשייט משפחה של זוג פלוס 3 ילדים בגילאי 4,8,11 והיה מושלם! הילדים, וגם אנחנו, נהנו בטירוף וזו היתה החופשה הכי מגבשת שהיתה לנו עד עכשיו.
אורך השייט יכול להיות מינימום של 3 לילות ועד 7 לילות ויותר. אנחנו עשינו 3 לילות מכיוון שזו הפעם הראשונה ולא ידענו איך זה יהיה, אמרנו נתחיל ברגוע:).
לדעתי אורך השייט המושלם הוא 4-5 לילות, שכן מצד אחד אתם מספיקים לראות ולעשות הרבה - וברוגע ובקצב שלכם, ומצד שני זה לא יותר מדי.
עכשיו בדיעבד אני יכולה להגיד ש- 3 לילות (כמו שאנחנו עשינו) זה מעט קצר מדי כדי להספיק לשוט לעיירות רחוקות יותר מבסיס היציאה, בהתחשב בכך שקבלת הסירה והיציאה לשייט ביום הראשון קוראת רק אחר הצהריים, וביום האחרון ההחזרה היא בבוקר (עם אפשרות להחזרה מאוחרת עד 12:00).
(2) מי היא חברת le boat ממנה הזמנו את השייט?
כשאנחנו החלטנו שאנחנו רוצים לצאת לשייט תעלות עצמאי התחלנו לברר דרך חברות תיירות בישראל שראינו באינטרנט שהן משווקות של שייט תעלות.
מתוך ארבע חברות שדיברנו איתן, רק אחת הייתה נשמעת רצינית (גרייבר) אבל תוך כדי הבירורים הבנו שאין יתרון גדול בלהזמין דרכם כשאנחנו יכולים לעשות את זה לבד ללא גורם מתווך. זה מאוד פשוט ובשביל זה אני כאן רושמת לכן את המדריך הזה, שתוכלו לעשות את זה לבד ונכון וללמוד מהטעויות שלנו.
החברה המובילה באירופה לשייט תעלות עצמאי היא le boat. יש לה צי גדול של יותר מ 50 סוגי סירות. סירות שמתאימות לזוג עד כאלו שמתאימות גם ל 10 אנשים. החברה מוכרת, אמינה ויש לה פריסה יפה במדינות אירופה וגם קנדה.
האתר שלה:

(3) איפה אפשר לעשות שייט תעלות ?
יש 8 מדינות באירופה וקנדה בהן אפשר לעשות שייט תעלות של le boat ו 33 בסיסים מהם אפשר לקחת את הסירה באותן המדינות (בסוגריים מצוינים מספר בסיסי היציאה):
צרפת (20) | איטליה (2) | גרמניה (2) | הולנד (2) | בלגיה (1)| אנגליה (2) | סקוטלנד (1) | אירלנד (2) | קנדה (2)
כשאתם בוחרים יעד יש כמה שיקולים לדעתי לקחת בחשבון:
מסלול; המסלול, הטיולים, העיירות, האטרקציות שאתם רוצים לעשות
העונה ומזג אויר. אנחנו לצורך העניין יצאנו לשייט ביוני ולכן ביו היתר בחרנו גרמניה בגלל מזג אויר נוח יחסית למדינות אחרות כמו הולנד שבתקופה הזו ייתכן מזג אויר קר וגשום יותר.
טיסות והמשך טיול - רוב בסיסי היציאה לא נמצאים ליד מרכזי הערים ולכן נדרשת נסיעה. לשיקולכם אם להשכיר רכב או להגיע במונית (כמו שאנחנו עשינו) אך קחו בחשבון לאיזה יעד יש טיסות, האם מועדי הטיסות תואמים את זמני השכרת הסירה, ודרכי הגעה ממרכז העיר / שדה התעופה לבסיס היציאה של השייט. אנחנו נחתנו בברלין עם טיסת אל על, ומשם לקחנו מונית גדולה עם נהג פרטיך זמן נסיעה של כשעה וחצי ועלות 200 אירו לכיוון (ל 5 אנשים פלוס 2 מזוודות גדולות).
המשך הטיול - מי מכם שרוצה להמשיך לטייל ביעד לאחר / לפני השייט, קחו את זה בחשבון בבחירה. אנחנו עשינו שייט של 3 לילות ואז עוד לילה בברלין. *אני מפרטת את המסלול שלנו בהמשך המדריך.
(4) אילו סוגי סירות יש ומה יש בסירה ?
לחברת le boat יש יותר מ 50 סוגים של סירות שמתאימות החל מ 2 אנשים ועוד יותר מ 10 אנשים.
הסירות מחולקות לכמה קטגוריות:
יוקרה (luxury) - הקטגוריה הכי יוקרתית והמחיר בהתאם
פרמייר (premier) - סירות ״הורייזון״ עם סיפון עליון רחב עם מקום לפינת אוכל וברביקיו. בתוך הסירה סלון, מטבח וחדרי שינה.
קומפורט וקומפורט+ (comfort & comfort plus)
תקציב (budget) - סירות ישנות יותר אבל נקיות ומאובזרות.
באתר שלהם תוכלו לראות את כל סוגי הסירות, לכמה נוסעים מתאימות, מה העלות וכמובן האם זמינות לשייט ביעד ובתאריכים שאתם רוצים.
אנחנו לקחנו סירה מסוג royal classic שהיא בקטגורית הקומפורט.
בנוסף לסירה אתם יכולים להוסיף ״אקסטרות״ כמו אופניים, ספא, ראוטר ל wifi וברביקיו על גז. אנחנו הוספנו את כל אלו.
אני אציין שביקשנו 2 אופני מבוגרים ו 2 אופני ילדים (לאיתי בן ה 4 הבאנו אופניים מהבית), וכאשר הגענו הם הודיעו לנו שאין אופני ילדים זמינות, אז הם הביאו לנו 4 אופני מבוגרים.
*זה המקום היחיד שבו חברת le boat היתה לא בסדר כי לא הודיעה לנו מראש. שאר ההתנהלות היתה 100%.
בסירה היו 2 מפלסים. במפלס התחתון היתה פינת ישיבה, מטבח מאובזר (עם תנור, מקרר ומקפיא, מיקרו, כיריים, קומקום וכלי אוכל ובישול). כמו כן במפלס זה היו 3 חדרים שינה: שני חדרי שינה בשביל הילדים - שבכל אחד מהם היו 2 מיטות ובכל חדר חדר רחצה עם שירותים ומקלחת, ובצד השני של הסיפון היה חדר שינה הורים עם מיטה זוגית וגם שם חדר רחצה.
היו בחדרים מזגנים ושקעי הטענה*.
במפלס העליון היתה פינת אוכל וברביקיו וכן צילייה שהיה אפשר לפתוח ולסגור.
בשני המפלסים היתה עמדה למשיט, זאת אומרת מי שמשיט יכול לעשות זאת מהסיפון התחתון (בעיקר כשיש רוח למשל) או מהסיפון העליון.
*לגבי שקעי הטענה - שקעי 220v עובדים רק כאשר הסירה עוגנת במרינה ומחוברת לחשמל. בזמן ההפלגה ניתן להטעין ע״י שקע usb שיש בסירה.
בסירה אתם מקבלים מצעים לכל מיטה ומגבת גוף לכל אדם.
(5) איך עובד התשלום והעלויות של השייט?
כשתכנסו לאתר לבחור את היעד, הסירה והתאריכים אתם תראו את המחירים.
משלמים מראש מקדמה, וכחודש לפני השייט יורד שאר העלות.
יש תשלום קבוע על הסירה, ותשלום נוסף על האקסטרה במידה ולקחתם (אופניים/סאפ/ברביקיו/וויפיי).
בהמשך אני מפרטת לכם את כל עלויות החופשה, אך לגבי הסירה זו העלות ששילמנו עבור 3 לילות בסירה בקטגוריה ״קומפורט״:
2,100 אירו- שזה כולל את הסירה ל 3 לילות, דלק, אופניים, ברביקיו, wifi, וזה אחרי הנחה של 370 אירו על מבצע תחילת עונה.
בנוסף לעלות זו שילמנו בין 30-60 אירו בכל מרינה שעגנו בה. התשלום הוא עבור חנייה ומחשבים אותו לפי אורך הסירה ולפי כמות האנשים בסירה. לכל מרינה תעריף מעט שונה.
(6) כללי השייט ומה חשוב לדעת
השייט מתבצע בתעלות ואגמים. מהירות הסירה מאוד נמוכה בתעלות, ובאגמים אפשר לשוט קצת יותר מהר, ועדיין מדובר על מהירויות נמוכות.
המים רגועים מאוד לרוב וזה לא כמו הים הפתוח. לא חווינו בחילות ולא טלטולים.
בין תעלות ואגמים נמצאים ״לוקים״ שאלו בעצם סגרים שהסירה נכנסת אליהם כדי להשוות גבהים. יש לוקים שבהם יכנסו מים והסירה תעלה למפלס גבוה יותר, ויש לוקים בהם הסירה תרד למפלס נמוך יותר. יש לוקים בתפעול עצמאי שלכם (זה פשוט מאוד) ויש לוקים שמופעלים ע״י בן אדם/בקרה. יש לוקים מסוגים שונים אבל אחרי שעושים את זה פעם אחת מבינים שזה מאוד פשוט, רק יכול לקחת זמן. בכל לוק נכנסות כמה סירות בודדות ולפעמים יש תור. לכן מאוד חשוב בתכנון המסלול שלכם לקחת בחשבון זמני המתנה בלוק ולקחת ספיירים. יש ימים שלא תעברו אף לוק ויש ימים שתעברו כמה - הכל בהתאם לתכנון המסלול שלכם.
עגינה יכולה להיות במרינה - שם גם אפשר להתחבר לחשמל ולעשות פינוי ומילוי של מים. אפשר גם לעגון במקומות אחרים ואפילו להוריד עוגן באמצע האגם (יש כל מיני מגבלות לעניין הזה ויסבירו לכם בתדרוך).
השייט מותר עד שעות החושך, משמע ניתן לשוט במסגרת הזו עד בערך 20:00 (שעון קיץ). ללוקים גם יש שעות פתיחה וסגירה אז רצוי להתעדכן במידע הזה ולהתחשב בו בתכנון המסלול שלכם.
אתם יכולים להחליט לאן לשוט ואיפה לעגון ללילה. אף אחד לא אומר לכם איזה מסלול לעשות. עם זאת, כן מומלץ להתייעץ עם מומחה מטעם le boat לראות שאתם בכיוון ולא תכננתם משהו מוגזם (ואני אומרת את זה מנסיון:) כי כשהגענו אמרו לנו שהמסלול שבנינו לא כל כך ריאלי).
זה מוביל אותי לנקודה הבאה, שיש מקומות (מקרה שלנו זה היה אגם) שלא תמיד אפשר לשוט בהם. במקרה שלנו זה היה אגם מוריץ, שהסתבר לנו רק בתדרוך שבימים שיש רוח מעט חזקה לא ניתן לשוט בו. המשמעות היא שלא ניתן להגיע לכל מיני עיירות שנמצאות בצד השני של האגם. אני ממליצה לפני תכנון המסלול שלכם להתייעץ עם מומחה של החברה וכן לעשות לעצמכם תוכניות גיבוי.
בעיירות קטנות (לפחות איפה שאנחנו היינו) יש מעט מסעדות והן נפתחות בבוקר מאוחר ונסגרות בערב ממש מוקדם. אם אתם מתכננים על ארוחת בוקר או ערב במסעדה - בדקו שעות פתיחה וסגירה ותכננו את מסלול השייט שלכם בהתאם.
אם אתם מאוד רוצים להגיע למקום מסוים אבל אתם רואים תוך כדי שבשייט אתם לא תספיקו (מסיבות כאלו ואחרות לדוגמא עיכוב בלוקים, איסור שייט במקומות מסוימים בשל מזג אויר וכו׳), בדקו אופציה לעגון במקום הכי קרוב שאפשר ולהגיע לנקודה שרציתם במוניתו *קחו בחשבון שבעיירות קטנות מאוד קשה אם בכלל להשיג מוניות והמלצה שלי זה לבקש ממישהו מקומי להזמין לכם מונית.
אנחנו הוספנו ספא ואופניים לסירה. אני חשבתי שזה מיותר אבל טעיתי. הסאם היה אחד הדברים המדהימים שיש והאופניים התגלו כרעיון מנצח. היו כמה עיירות שרכבנו עם האופניים מהמרינה לתוך העיירה ומסביבה במסלולים ייעודיים לאופניים. אריח על זה עוד במסלול בהמשך.
בסירה (לפחות שלנו) הוילונות לא היו אטומים, מה שעשה אור חזק בשעה מאוד מאוד מוקדמת בבוקר. אין לזה כל כך פתרון אז אולי כיסוי עיניים.
(7) מסלול השייט שלנו
יום 1 - ישראל > ברלין > מרינה וולפסברוך > מירו
הגעה לברלין
טסנו בטיסת הבוקר של אל על לברלין. יציאה ב 6:00 ונחיתה ב 9:30 זמן מקומי ברלין.
ברלין> Mrina Wolfsbroch
הישר משדה התעופה נסענו בהסעה עם נהג פרטי שהזמנתי* לכיוון marina wolfsbroch, שזה בסיס היציאה שלנו לשייט.
בדרך עצרנו בסופרמרקט ״לידל״ שנמצא בעיירה בשם ״ריינסברג״ כעשר דקות נסיעה מהמרינה.
הצטיידנו במוצרי טואלטיקה ואוכל לסירה (רשימה בהמשך) והמשכנו למרינה.
*לנהג קוראים טוני, הוא אהוד ומוכר בקרב הישראלים והוא מקסים. ממליצה בחום.ה
טלפון שלו: 4917630435366+
מרינה וולפסברוך > Mirow
זמן קבלת הסירה הרשמי היה 15:00 אבל הצלחנו להקדים ולמזלנו הסירה שלנו היתה מוכנה ב 13:30.
העמסנו את הציוד שלנו והתחלנו הדרכה מפורטת כולל סיבוב מבחן, מה שלקח כשעה וחצי.
במסגרת ההדרכה מישהו מטעם le boat עובר אתכם על כל מה שצריך לדעת לצורך השייט וכן עושה סיבוב מבחן לשני המבוגרים שהם חותמים כמשיטים של הסירה (קפטן וקפטן משנה).
עברנו בהצלחה את המבחן (אני אפילו ביצעתי בהצלחה חנייה ברוורס של הסירה:) ויצאנו לדרך בסביבות השעה 15:30 לכיוון התחנה הראשונה שלנו שהיא המרינה בעיירה בשם mirow.
מירו נמצאת במרחק של כשעתיים שלוש שייט עם 3 ״לוקים״ באמצע, מה שיכול להאריך משמעותית את זמן השייט. הדרך מדהימה וגם כשעוצרים ומחכים בתור שלכם לעבור בלוק אתם יכולים לנצל את זה להכנת אוכל, משחקים, מנוחה וכו׳.
למירו הגענו ב 20:00.
למזלנו נשאר עוד מקום במרינה, עגנו והחלטנו לצאת ולאכול במסעדה היחידה שהיתה פתוחה בעיירה. העובד של המרינה היה נחמד להזמין לנו מונית, כחמש דקות נסיעה והגענו למסעדה איטלקית נחמד מאוד.
בשלב הזה היינו מאוד עייפים, שכן היינו ערים מ 2:00 בבוקר. חזרנו ללילה טוב בסירה:)
יום 2 - מירו > ריכלין
מירו (Mirow) > רכלין (Rechlin)
בבוקר קמנו ואכלנו ארוחת בוקר קלילה על הסירה ממצרכים שקנינו בסופר.ה
התכנון המקורי היה להגיע לעיירה בשם waren ואז לישון בעיירה בשם malchow, לשם הבנו שלא נצליח להגיע בגלל המגבלה לשוט באגם מוריץ (בגלל הרוח).
לכן שינינו תונכנית והחלטנו לשוט לעיירה בשם rechlin. היא נמצאת בדרום האגם במרחק של כשעתיים שייט ממירו.
הגענו ל rechlin בצהריים ועגנו במרינה. ירדנו לאכול ארוחת צהריים במסעדה מצוינת שנמצאת ממש על המרינה, ומשם לקחנו את האופניים לרכיבה עד למוזיאון תעופה ממלחמת העולם השנייה.
המוזיאון נמצא כרבע שעה רכיבה בשבילי אופניים מיוחדים. בדרך עברנו בעיירה המקסימה רכלין וקיבלנו הצצה איך הם חיים שם.
במוזיאון היינו כשעה וחצי ורכבנו בחזרה למרינה.
עשינו קצת ספא במרינה והשעה היתה כבר 19:30 אז הלכנו למסעדה היחידה שהיתה עוד פתוחה באזור ועשינו טייק אווי לסירה.
השקיעות שם היו השקיעות הכי יפות שראיתי בחיים. שקיעות מאוד מאוחרות וצבעים אדומים מהפנטים. הכל שליו ורגוע וכאילו העולם עצר מלכת.
לילה טוב.
יום 3 - ריכלין > ריינסברג
רכלין (Rechlin) > ריינסברג (Reinsberg)
בעקבות שינוי התוכניות וכדי לא להיות בלחץ ביום הרביעי (שזה יום החזרת הסירה עד 12:00*) החלטנו להתחיל את דרכנו לכיוון מרינה וולפסברוך, בה עלינו להחזיר את הסירה.
מכיוון שהיה לנו מספיק זמן וראינו שאנחנו מתקדמים בקצב טוב בלוקים (היו 3 מריכלין ועד לוולפסברוך), החלטנו להדרים אף יותר ולהמשיך שעה אחרי וולפסברוך לעיירה בשם Rheinsberg.
אחרי כ 4-5 שעות שייט הגענו ועגנו במרינה של ריינסברג.
ריינסברג היא עיירה ציורית ופשוט מהממת! ירדנו מהסירה והלכנו לסיבוב בארמון המלך.
לאחר מכן הורדנו את האופניים מהסירה ורכבנו לכיוון המגדלור כרבע שעה של רכיבה. זה אזור מהמם עם בתי נופש על האגם, מגדלור של תצפית וגן שעשועים קטן. בילינו שם כשעה וחזרנו ברכיבה למרינה.
יצאנו לסיבוב עם הספא בשקיעה, ומשם לארוחת ערב באחת המסעדות בעיירה.
*שימו לב שאפשר לבקש החזרה מאוחרת של הסירה במקום 9:00 שזה יהיה 12:00 בתוספת של 100 אירו.
יום 4 - ריינסברג > וולפסברוך> ברלין
ריינסברג > וולפסברוך> ברלין
אכלנו ארוחת בוקר במסעדה היחידה בעייירה שנפתחה ב 9:00 (השאר נפתחו ב 10:00 והלאה) ויצאנו לדרכנו למרינה וולפסברוך שם החזרנו את הסירה.
ההחזרה היתה מאוד מהירה. איש צוות מטעם le boat עלה לבדוק את הסירה, הזדכנו על הפקדון, ומשם הסעה שוב עם טוני לברלין.

יום 5 - ברלין
התכנון היה להעביר לילה אחד בברלין ולחזור בטיסת הלילה למחרת של אל על, אך בעקבות מבצע עם כלביא הארכנו את השהות בברלין.
(8) פירוט עלויות של חופשת שייט כזו ל 3 לילות ללמשפחה של זוג+3
סירה בקטגוריית קומפורט ל 3 לילות כולל אופניים, סאפ, wifi ומנגל - 2140 אירו*
עגינה במרינה - בין 30-60 אירו (תלוי באורך הסירה ומספר האנשים על הסירה)
הסעה הלוך חזור ברלין-מרינה-ברלין - 400 אירו
קניות בסופר הצטיידות לסירה - כ 100 אירו
4 מסעדות - סך הכל 350 אירו
מוזיאון תעופה - 30 אירו
ביקור בארמון ריינסברג - 20 אירו
טיסות לברלין עם אל על - $450 לנוסע פלוס מינוס
ביטוח נסיעות - כ 400 שקלים
*מחירי טיסות ומחירי השייט נתונים לפערי מחירים גדולים בהתאם להיצע וביקוש, מבצעי תחילת/סוף עונה וכו׳.
סך הכל: כ- 5,000 אירו (לא כולל הוצאות על שהייה בעיר במידה ואתם רוצים).
(9) צ׳קליסט - מה כדאי וצריך להביא שיהיה לכם בסירה?
אוכל:
לחם, דגנים, חלב, ירקות, פירות, הרבה מים, אלכוהול למבוגרים לא יזיק:) וכל מה שאתם רוצים לבשל או לנשנש בסירה.
טואלטיקה ואחרים:
נייר טואלט (הם מביאים אבל תמיד טוב שיהיה עוד), שקיות אשפה, חומרי ניקוי לכלים, כלי ותכשירי רחצה.
נוספים:
מגבות (הם מביאים מגבת גוף אחת לכל אדם אז אם תרצו לרדת לחוף/בריכה/פארק מים וכו׳) שתהיה לכם מגבת נוספת.
סוללות ניידות - כמו שאמרתי יש לפחות בסירה שאנחנו לקחנו שקעי 220v אבל הם עבדו רק בלילה כשהסירה היתה מחוברת לחשמל. במהלך היום והשייט הטענתי בעזרת הסוללה הניידת.
כסף מזומן. היו לא מעט מקומות שלא קיבלו אשראי וגם יש עיירות שאין כספומטים זמינים.
(10) מה חשוב לדעת
כמו שהתחלתי, שייט תעלות היה משהו שרצינו לעשות הרבה זמן. אני יצאתי אליו עם חששות מכיוון שזו חופשה יותר ״מורכבת״ מחופשות אחרות שעשינו וגם מעולם לא הייתי על סירה יותר משעתיים ברצף. יש הרבה דברים לדעת ולקחת בחשבון ואני חושבת שלמרות שאנחנו עשינו כמה טעויות והגענו לא מספיק מוכנים, יש מספיק גמישות שמאפשרת לעשות כיף ולהצליח גם עם התכנית גיבוי או תוכנית שאתם מרכיבים על המקום.
הכנתי לכם את המדריך הזה כדי שאתם תוכלו להגיע הרבה יותר מוכנים ממה שאנחנו הגענו וכדי שתהיה לכם חופשה מושלמת כמו שהיתה לנו (עם הפערים והטעויות שבדרך).
הלקחים המרכזיים שלנו:
תתכננו היטב את המסלול שלכם לפני ותתייעצו עם צוות le boat באשר למסלול שבניתם. תתחשבו במגבלות וכן בספיירים לבלת״מים ולזמנים ארוכים בלוקים.
העומסים בלוקים מתחילים לקראת הצהריים אז אם יש לכם יום שייט עמוס בלוקים ממליצה להתחיל לשוט מוקדם.
לעשות צ׳ק ליסט עגינה וצ׳ק ליסט עזיבת רציף. בצ׳ק ליסט רשומות הפעולות שיש לבצע בכל מצב לדוגמא עזיבת רציף - לוודא שכל הציוד על הסירה קשור, הכבל חשמל מנותק, תשלום עבור העגינה בוצע וכו׳.
להתקשר ל le boat כמה ימים לפני ההגעה שלכם ולעבור על ההזמנה שלכם. כמו שאמרתי לכם אנחנו הזמנו זוג אופני מבוגרים וזוג אופני ילדים ורק כשהגענו לשם נאמר לנו שהם להם במלאי אופני ילדים.
ביום האחרון החזרת הסירה היא ב 9:00 אבל אפשר להזמין מראש עזיבה מאוחרת ב 12:00, שזה מצוין כי זה נותן לכם את האפשרות בלילה האחרון לישון במרינה שהיא לא נקודת החזרה.
הוספת ראוטר wifi לסירה - מאסט !
להביא קרם הגנה ונגד יובש בשפתיים. אצלנו היתה שמש משקרת ודי נשרפנו.
ילדים קטנים - כל הזמן בהשגחה ! וילד גדול שעוזר בלוקים שם חגורת הצלה.
הכי חשוב - תהנו, תבלו, ותתכוננו לחופשה הכי רגועה, מדהימה, מיוחדת ומגבשת שהיתה לכם.
גל
Comments