top of page
  • תמונת הסופר/תגל זוטא

טוקיו עם ילדים - הפתיעה ובגדול

עודכן: 1 בספט׳ 2023

מכל היעדים שהייתי בעולם טוקיו הפתיעה ובגדול. הגודל, הקידמה, הניקיון, האדיבות של היפנים, אבל הכי מכל זה עד כמה טוקיו ידידותית לילדים ומשפחות.


אל על השיקה את הקו הישיר לטוקיו במרץ, 2023 ומאז יש שתי טיסות שבועיות. לפני שאספר על היעד עצמו אני חייבת לציין שזמני הטיסות מעולים לטיסות עם ילדים. הטיסה שיוצאת מישראל ביום רביעי ממריאה בשעה 20:45, ומכיוון שזו שעה עם מעט טיסות, הטרמינל ריק. עוד פלוס זו העובדה שלא צריך להעיר את הילדים בשעות לא שעות כדי לצאת לשדה. יוצאים בשעה נורמלית והם יכולים (לנסות) ללכת לישון בטיסה גם בשעה נורמלית.



טוקיו.

טוקיו מ-ו-ש-ל-מ-ת עם ילדים. היא כל כך Kids Friendly שזה מדהים. הרבה דברים טובים להגיד גם על העם היפני. סופר נחמדים, ואדיבים ומנומסים. יצאו מגדרם כדי לעזור לכם. הייתי בלא מעט מדינות בעולם ומה שראיתי וחוותי בטוקיו זה באמת חריג. לטובה.

אז למה כדאי לטוס עם הילדים לטוקיו ?

יש כל כך הרבה אטרקציות ופעילויות שמתאימות לילדים. חלקם הגדול indoor, מה שפותח אופציות לתעסוקה בימים גשומים (ויש לא מעט כאלו גם בקיץ כש 35 מעלות בחוץ).

בין האטרקציות אפשר למצוא את דיסנילנד טוקיו, דיסניסי (Disney Sea Tokyo), לגולנד, פארק שעשועים של "הלו קיטי", אקווריום, מלא משחקיות, מוזיאונים, רחובות ששגוניים עם מלא חנויות צעצועים, ממתקים ועוד דברים מיוחדים שכנראה אפשר לראות רק שם :)

מעבר לשלל האופציות, כמו שאמרתי טוקיו מאוד ידידותית לילדים. כמעט בכל מסעדה שהיינו הגישו לילדים את האוכל בכלים מיוחדים לילדים, בכל מקום היה כסא אוכל לילדים, בכל קניון שנכנסו אליו היה לפחות ג'ימבורי או משחקייה אחת, ועד כמה שמשפחות מרובות ילדים זה לא דבר שכיח שם, נראה כי המחשבה על הילדים מאוד במרכז.

טוקיו יפה ונקייה להפליא. לא תמצאו קליפת בננה או שקית זרוקה ברחוב. לא תמצאו גם פחים ברחוב. אם אתם עם ילדים ממליצה לקחת 2-3 שקיות / שקיות זבל קטנות אתכם לזרוק אשפה עד שתמצאו פח (בהצלחה עם זה).

טוקיו שקטה ובטוחה. ממה שהבנתי ממקומיים שם, כמעט ואין פשיעה.


אז מה עשינו ?


דינסילנד טוקיו


אל תהיו כמונו ותקנו כרטיסים לדיסנילנד מראש. במקרה הצלחנו להשיג כרטיסים דרך אפליקציית הזמנות האטרקציות KLOOK יום לפני.

כרטיס למבוגר עלה 240 שקלים.

בבוקר ירד גשם ושקלנו לא ללכת, אך מדיניות הביטול של הכרטיסים היתה ללא החזר בגין ביטול אז החלטנו ללכת בכל זאת. ותשמעו, כמה שלא מפריע להם הגשם. עם מעילי גשם ומטריות, המוני אנשים (בעיקר יפנים דרך אגב) עומדים בתורים של שעה ויותר כדי לעלות על מתקן של שתי דקות.

אני אהיה כנה ואגיד שאחרי הפעם הקודמת שלנו ב Sea World בפלורידה, הבטחנו לעצמו שלא נחזור לדיסני או לפארקים הגדולים בקרוב, והנה עשינו את זה שוב.

התורים. זה קשוח מאוד. בטח עם ילדים. ב 5 שעות הספקנו לעשות 5 מתקנים בלבד.

עם זאת יש לי טיפ קטן. יש 3 פיקים במהלך היום שכמעט אין תורים למתקנים. וזה קורה בזמני התהלוכות ברחבי הפארק. אז אם אתם מתכננים את הסיבוב שלכם בפארק, שימו לב מתי זמני התהלוכות, ובדקות האלו רוצו ללאותם המתקנים.

עוד משהו שחשוב לקחת בחשבון כשמגיעים לדיסני זה שלכל מתקן יש גובה מינימום. אני ממליצה לפני ההגעה שלכם לפארק, לתכנן את הביקור טוב, לפתוח מפה של המתקנים השונים והמקרא ולהתנהל בהתאם להרכב המשפחתי שלכם.

מעבר לזה וכמובן שכל דבר קטן שתרצו לקנות בפארק סופר יקר. ממים ועד ארוחת צהריים.

לדיסני אפשר להגיע ממרכז העיר באמצעות הרכבת התחתית. יש תחנה בפארק עצמו כ 500 מטרים מהכניסה.

אם אני אסכם, אני לגמרי חושבת שדיסני זה OVER RATED שכן רוב הזמן הולך על עמידה בתורים, דבר קשוח גם בשביל ההורים ובטח בשביל הילדים. בטוקיו יש מספר פארקי שעשועים, חלקם מקורים אבל ייתכן והם יכולים להיות אלטרנטיבות לא רעות לביקור בפארק שעשועים.



אקווריום

בטוקיו מספר אקווריומים. אנחנו היינו באקווריום שנקרא SHINAGAWA AQUARIUM ונמצא כעשרים דקות נסיעה ברכת התחתית ממרכז העיר.

באקווריום 3 קומות של מגוון חיות ימיות כגון דגים, סוסי ים, כריש ואפילו פינגווינים.

באקווריום אפשר לצפות במופע דולפינים שקורה כמה פעמים ביום וכן יש זמנים בהם מאכילים את החיות ואתם יכולים לצפות בהאכלה.

כרטיס לאקווריום יעלה כ 10 שקלים לילדים ו כ 30 שקלים למבוגר. ניתן לרכוש אונליין או במקום.

צמוד לאקווריום ישנה מסעדה מקדימה ומאוד ידידותית לילדים שנקראת DOLPHINE. יש מגוון של מנות, הנוף הנשקף ממנה מאוד יפה כי היא ממוקמת על האגם, וסביבה יש פארק יפהפה שאפשר ללכת בו לטיול.




מגדל התקשורת של טוקיו (נראה כמו האייפל )

מבנה שנראה כמו האייפל בפריז. אפשר לעלות בו לקומת התצפית האמצעית וכן לקומת התצפית העליונה.

הנוף מאוד יפה ואפשר לראות חלקים גדולים מטוקיו מלמעלה.

שימו לב שכרטיסים לקומה העליונה יש להזמין מראש כי העלייה היא לפי זמנים.

בקומת הכניסה של המגדל יש משחקייה לילדים ופעילויות VR כמו שייט מרוצים.

מחוץ למגדל יש כמה דוכני אוכל וקינוחים.



קניון האלקטרוניקה הגדול YODOBASHI AKIBA

קניון מטורף בן 9 קומות שכולו אלקטרוניקה, ציוד מחשבים, צילום, משחקים, צעצועים ולדעתי אפשר לבלות בו יום שלם.

בקומת הכניסה של הקניון ייתכן ותראו מתחם VR שבו תוכלו להתנסות בפעילויות עם משחקי ומשקפי מציאות מדומה.

איך המחירים ?

יותר זול מהארץ זה בטוח :)



רחוב Takeshita בשכונת SHIBUYA / HARAJUKU



רחוב טקשיטה המדהים בטוקיו
רחוב טקשיטה המדהים בטוקיו


רחוב מטורף וששגוני שאין מצב שאתם מגיעים לטוקיו בלי לבקר בו (ותאמינו לי בפעם הראשונה שלי בטוקיו פספסתי אותו).


בשכונת HARAJUKU המגניבה נמצא רחוב אחד ארוך מאוד, צבעוני מאוד, תוסס מאוד ועמוס שנקרא TEKESHITA. ברחוב יש מלא חנויות קטנות, דוכני אוכל וקינוחים, ברים ובתי קפה ומסעדות קונספט מגניבות.

שם לדוגמא תוכלו למצוא את שערות הסבתא הצבעוניות הגדולות בעולם (כנראה), ובית קפה שבו תוכלו לשחק ולהאכיל חתולים וכלבים.

בבית הקפה לכלבים אתם תקבלו צלוחית אוכל להאכיל את הכלבים, תלבשו כפכפים סטריליות ותשחקו עם הכלבים. המחיר הוא לפי זמן - עולה כל 10 דקות. וכן המחיר משתנה לפי סוג האוכל שתרצו להאכיל את הכלבים.

חוויה נחמדה למי שיש ילדים שאוהבים כלבים ואין להם כלב בבית (כמו אצלי:).






מעבר החצייה העמוס בעולם ב SHIBUYA

זה אחד ממעברי החצייה המפורסמים בעולם ואתם חייבים לבקר בו. אם לא לעבור בו אז לפחות לצפות מהצד.

מדובר על מעבר החצייה בשיבויה (SHIBUYA) שבו עוברים כ 4,000 אנשים בזמן אמת ויותר מ 2 מליון אנשים ביום ! זה משוגע.



ליד מעבר החצייה העמוס בעולם בשיבויה טוקיו
ליד מעבר החצייה העמוס בעולם בשיבויה טוקיו


מיני לונה פארק מקורה JOY POLIS

לימים גשומים (ויש לא מעט כאלו גם בקיץ) זה מתחם משחקים מגניב שיש בו מתקנים אקסטרים כמו רכבת הרים, מתקני VR, ודוכני אוכל.

ליד המתחם הזה נמצא מרכז המבקרים של לגולנד ומוזיאון מאדאם טוסו. הקניון הצמוד הוא עצום ויש בו מספר משחקיות לילדים. והכל מקורה.

בקיצור בימים גשומים - באזור הזה בטוח תמצאו תעסוקה.


מה אכלנו ?

האמת שעם האוכל לא היה לנו קל. עדי שומר כשרות, אני לא אוכלת את רוב מאכלי הים והילדים שלנו די בררנים. השתדלנו למצוא מסעדות עם תפריט מערבי. לילדים בעיקר שניצלונים וצ'יפס. ראו הוזהרתם - אם אתם לא אוכלים חזיר שימו לב כי כמעט בכל מנה שלהם יש חזיר ומה שהרה פעמים נראה בתפריט כעוף - הוא חזיר.



איך הסתדרנו עם השפה?

רבים מהיפנים דוברי אנגלית. בנוסף, הורדנו את אפליקציית גוגל טרנסלייט שעזרה מאוד, בעיקר עם הפעלת אופציית המצלמה. ברגע שאתם לוחצים על כפתור המצלמה, אתם מכוונים את הנייד שלכם על המילה או המשפט או אתם רוצים לתרגם (למשל שם של מנת אוכל), ותוך שנייה האפליקציה מתרגמת לכם מיפנית לעברית. אפשר כמובן גם להשתמש בה על מנת להקליד או להקליט בעברית או אנגלית, ושהיא תתרגם ליפנית. בנוסף היו מסעדות שהביאו לנו מכשיר תרגום כך שאנחנו הקלטנו את מה שרצינו לבקש והמכשיר תרגם למלצרים ליפנית, והפוך. בקיצור - אין בעיה בכלל, לגמרי לא חסם כניסה.


איך התניידנו ממקום למקום ?

רק ברכבות, בעיקר ה רכבת התחתית כי נשארנו בתוך טוקיו. הרכבות מאוד נוחות, נקיות, עלות כרטיס כ 6 שקלים לאדם לנסיעה בקו מסוים בתוך העיר. שימו לב כי מכונות הכרטיסים ברובן לא מקבלות אשראי אלא רק מזומן. יש כרטיס שניתן לרכוש ולהטעין אך אנחנו לא עשינו את זה אז אני לא יכולה להגיד אם זה עדיף (כנראה שכן דרך אגב). יש לכם עגלת תינוק? בלא מעט תחנות אין מעליות ולכן תצטרכו לסחוב את העגלה בלא מעט מדרגות.



יקר?

יחסית לישראל הכל זול :) אני יכולה להגיד שהאטרקציות מאוד זולות יחסית לישראל ואפילו לעולם. האוכל בערך חצי מחיר מישראל. ותחבורה מאוד זולה. ארוחה למשפחה זוג ושלושה ילדים תעלה לכם בסביבות 200-250 שקלים. כרטיס כניסה לאקווריום יעלה 10 שקלים לילד קטן ו 30 שקלים למבוגר (בארץ יותר מכפול). כרטיס כניסה לדיסנילנד יעלה למבוגר 240 שקלים (כרטיס זהה לדיסנילנד בפריז יעלה כ 340 שקלים, ודיסנילנד בקליפורניה יעלה לא פחות מ 600 שקלים).


מוזמנים לצפות בסרטון סיכום מהחופשה:



0 תגובות
bottom of page