top of page

עודכן: 2 בספט׳ 2023

חוויה מטורפת!!

ספארי עם ילדים בדרום אפריקה

כשהייתי ילדה סבא שלי לקח אותי לטיול בת מצווה בקניה. עשרה ימים של ספארי משגע. בדיעבד אני חושבת שלא הערכתי מספיק את החוויה והטיול. את הטבע, המרחבים, הקרבה הלא נתפסת לטורפים.

עכשיו כשחזרתי לאפריקה עם שלושת הילדים חוויתי הכל מחדש ובעוצמות הרבה יותר גדולות.

אז בחצי שנה האחרונה ביקרנו פעמיים ביוהנסבורג עם שלושת הילדים. הטיול הראשון היה בסימן יוהנסבורג והסביבה הקרובה, ובטיול השני התרחקנו קצת וחווינו ספארי יותר אותנטי ומפנק בשמורה קרובה ליוהנסבורג.

לפני שארחיב אני יודעת שאתם עוצרים כאן ותוהים למה יוהנסברג ולמה לקחת את הילדים למקום שנחשב מסוכן ?

אז אנחנו נסענו במסגרת העבודה של בעלי באל על, אבל יוהנסבורג הוא יעד פופולארי לטיסות המשך לקייפ טאון ומקומות אחרים וגם העובדה שאתם יכולים לחוות ספארי מדהים בטיסה ישירה הופך את היעד הזה לאחד היעדים המפתיעים שיש.

האם מסוכן ? כן. זה לא סוג שרמת הפשיעה שם מאוד גבוהה ואפשר לראות את הבתים עם החומות הגבוהות.

אותנו הנחו לא להסתובב בלילה ולא להסתובב לבד ברחובות.

למקומות תיירותיים אפשר להגיע עם נהג והסעה מסודרת וכמובן ברגע שאתם מתחקים ומגיעים לאחת השמורות אין בעיה.

כמו במקומות רבים אחרים, צריך להיות עירניים, לציית להנחיות וכשיש ספק – אין ספק.

אני חייבת לציין שלאורך שתי החופשות שלנו ביוהנסבורג הרגשתי בטוחה ולא היה דבר שערער את הבטחון האישי שלנו.

אז אחרי ההקדמה ואחרי שהרגעתי אתכם (אני מקווה לפחות) הנה כל הפרטים.

טיסות:

טסנו עם אל על טיסה ישירה ליוהנסבורג. מה שמעולה ביעד הזה זה שהוא יחסית קרוב (כ 8 שעות טיסה), ואין הבדלי שעות, מה שאומר שאין ג׳ט לג וזה מדהים!

החופשה ביוהנסבורג והסביבה הקרובה:

Golf Reef City Theme Park

פארק שעשועים גדול מאוד שמתאים לכל הגילאים. ממתחם עם מתקנים לקטנים ועד רכבות הרים אקסטרים.

כרטיס כניסה עולה 50 שקלים לאדם.

בכיף אפשר לבלות שם יום שלם, רק שימו לב שבסופי שבוע מאוד מאוד עמוס.

הגענו לשם במונית עם הנהג Opa. זמן נסיעה ממרכז יוהנסבורג כחצי שעה.

OPA הנהג המקסים ביוהנסבורג

שמורה Rhino & Lion

נמצאת כשעה נסיעה ממרכז יוהנסבורג.

מעבר לשמורה בה רואים חיות , יש שם חצר משחקים גדולה לילדים , מסלול רכיבה על אופניים ומסעדה סופר מגניבה בה אפשר להאכיל וללטף ג׳ירפות!

מסעדת THE NECK. המסעדה בו תוכלו לשבת לאכול ליד הג'ירפות וגם להאכיל אותן באוכל מיוחד שניתן שם.

בשמורה יש פעילויות נחמדות כמו בריכת שחייה קטנה, מתקנים לילדים ומסלול רכיבה על אופניים.

את הסיור בשמורה אפשר לעשות ברכב ספארי פתוח עם מדריך של השמורה. השמורה לא גדולה אבל למי שאין זמן לצאת לספארי בשמורה גדולה יותר, זה בהחלט פתרון נחמד להרגיש אפריקה.

בחופשה השנייה קיבלנו המלצה על שמורה מקסימה ואינטימית שנמצאת מרחק נסיעה של כשעה וחצי מיוהנסבורג, אז החלטנו לעשות משהו שונה מהחופשה הראשונה ולחוות ספארי אמיתי, וזוהי שמורת מזיקי.

שמורת מזיקי

ואו ואו ואו. שמורה שנמצאת כשעתיים נסיעה מיוהנסבורג. שמורה אינטימית בה רק 9 בקתות, יפהפיה, שירות מדהים על ידי עובדי המקום ואוירת אפריקה קסומה ומיוחדת.

הבקתה שלנו בשמורת מזיקי בדרום אפריקה

אנחנו הגענו ללילה אחד במסגרתו יוצאים לספארי אחר הצהריים ושקיעה, וספארי זריחה ביום שאחרי.

כל גיחה כזו היא בערך 4 שעות של נסיעה ברכב ספארי פתוח עם מדריך מקומי. בכל נסיעה כזו עושים עצירה אחת לפריסה בשטח של יין ונשנושים, ובבוקר תה וקפה.

הארוחות מוגשות בצורה כל כך יפה ורומנטית בשטח. וכן באמצע הספארי יוגשו לכם יין ונשנושים.

צריך לקחת בחשבון שלא מובטח לראות את כל החיות - זה מאוד תלוי איפה הן בשמורה והאם הן מסתובבות או מסתתרות בזמן שאתם נוסעים שם.

אני חייבת להגיד שגם אם לא רואים הרבה חיות זאת חוויה מיוחדת והילדים מאוד נהנו. המדריך נתן להם משקפות והם היו עסוקים בלחפש את החיות כל הדרך.

במרחק נסיעה של עד 5 שעות מיוהנסבורג יש כמה שמורות פופולאריות בינהן פילנסברג וקרוגר. אנחנו בחרנו במזיקי מכמה סיבות:

1. לא בכל מקום לינה מאפשרים להגיע ללילה אחד.

2. עם שלושה ילדים חיפשנו את השמורה הקרובה ביותר ליוהנסבורג כדי שלא נצטרך לנסוע הרבה. ביוהנסבורג ומחוצה לה יש דרכים לא סלולות ולעיתים לא הכי נעים לנסוע בהן.

3. יש שמורות בהן הגיל המינימלי ליציאה לספארי הוא 5, בעוד במזיקי לא היה גיל מינימלי.

4. מחיר. מחיר החבילה של הריזורט על בסיס לינה וארוחות ושני ספארי היה זול יחסית, בטח זול לשמורות אחרות.

במקום הלינה יש 9 בקתות שמתאימות לזוגות ומשפחות. הבקתות עשויות מעץ והעיצוב מקסים ואותנטי.

במרכז יש בריכה ולידה מיטות שיזוף ופינות ישיבה.

במקום יש ארון גדול עם מלא משחקים למבוגרים וילדים.

השהייה היא על בסיס לינה ושתי ארוחות ביום. ביום הראשון מקבלים ארוחת צהריים וארוחת ערב, וביום השני ארוחת בוקר לפני הצ'ק אווט.

הארוחות מוגשות חלקן כבופה ומתקיימות תחת כיפת השמיים בסידור מקסים ורומנטי.

אני אגיד שזו אחת החוויות היותר מיוחדות שעברנו כמשפחה בחו״ל.

עוד כמה פרטים:

• לא היינו צריכים ויזה

• לא היינו צריכים להתחסן

• בעבר היה נדרש להציג מסמך (אולי נוטריוני) שמוכיח כי אתם ההורים של הילדים שטסים אתכם. לפחות כשאנחנוהגענו לשם במרץ האחרון לא היינו צריכים להציג כלום.