top of page
  • תמונת הסופר/תגל זוטא

חופשה בדובאי - 3 ימים של טירוף חושים

עודכן: 2 בספט׳ 2023


חזרתי מחופשה בת שלושה לילות בדובאי ואני עדיין לא נרגעת. העוצמה, הגודל, הגובה, היופי, הניקיון, הסדר, המשמעת, הפאר, העושר ושלל ומגוון האטרקציות, בהחלט הופכים את דובאי ליעד שלא כדאי לפספס.


לפני שאתחיל בפוסט מוזמנים להציץ בסרטון שיצרתי - דובאי ב 360:


מלון

את שלושת הלילות העברתי במלון Paramount Hotel Dubai. המלון הוא מלון חמישה כוכבים שממוקם באזור ה Business Bay של דובאי. כ 2 ק”מ מהאזור המרכזי של קניון דובאי, המזרקות והבורג’ חליפה. במלון יש בריכה חיצונית בסגנון ריזורט, בר-מסעדה שפתוח עד 1:30 בלילה, חדר כושר, ספא, מכון יופי, חדר קולנוע וארוחת בוקר עשירה מאוד.

מהמלון יש שאטלים מספר פעמים ביום לאזור המרינה של דובאי והאקספו 2020.

הצוות מאוד אדיב והשירותיות ברמה מאוד גבוהה.

שימו לב מי מכם שרוצה ללון בסנטר של הסנטר מרחק הליכה קצר לקניון דובאי זה לא המלון בשבילו. ניתן מהמלון להגיע לאזור הזה בהליכה של כעשרים דקות או במונית של כמה דקות (אך העלויות יכולות להיות גבוהות באופן לא פרופורציונאלי -ונגיע לזה בהמשך הפוסט).






אטרקציות

מכיוון שהיו לי רק יומיים וחצי נטו להנות מדובאי, היתי צריכה לתכנן את המסלול והאטרקציות היומיות בצורה מאוד מדויקת. נאלצתי לוותר על פעילויות ואתרים מומלצים מכיוון שתיעדפתי אחרים (אבל אין לי ספק שאגיע לחופשת המשך :).

אפרט לכם את האתרים והאטרקציות לפי ימים ולפי המסלול שלנו:


היום הראשון – טיסה, סקי בקניון האמירויות, מופע המזרקות ואורחת ערב ב ZouZou

סקי דובאי

מיד אחרי הצ’ק אין במלון שלנו, לקחנו מונית לקניון האמירויות (כחצי שעת נסיעה בשעות אחר הצהריים) שם עשיתי סקי במתחם הסקי המקורה הענק שבתוך הקניון. כן כן שמעתם נכון. קניון שיש בתוכו מתחם סקי. עם מדרונות, רכבל ואפילו פינגווינים מסתובבים.

את החבילות והמחירים אתם יכולים למצוא באתר הרשמי של סקי דובאי.

אני בחרתי במסלול של שעתיים סקי כולל ציוד בעלות כוללת של 220 דירהם. הציוד כלל מכנסי סקי, מעיל, גרביים, קסדה, נעלי סקי, מקלות ומגלשיים. את הכפפות הייתי צריכה לקנות בעלות של 25 או 50 דירהם (לפי הסוג). אתם כמובן יכולים להביא כפפות מהבית.

כשתקבלו את כל הציוד אתם תקבלו לוקר שבו תוכלו להשאיר חפצים אישיים.

לגבי הטמפרטורה קשה לי להגיד כי לי תמיד חם אבל אני הגעתי עם ג’ינס וטי שרט ושמתי מעל את הבגדים שהם נתנו לי והיה לי בסדר גמור.

המדרון לא ארוך אבל לחובבי הסקי זו בהחלט חוויה נחמדה. אציין שיש במתחם גם בית ספר לסקי למי שרוצה ללמוד (לפי מה שהבנתי אין כניסה למתחם למי שאין לו ניסיון בסקי אלא אם הוא גולש במסגרת שיעורי סקי).

במתחם יש פעילויות נוספות שניתן לעשות כמו אומגה, מסלול אבובים, מפגש עם פינגווינים ועוד. כמו כן אפשר להזמין חבילה של גלישה למשך יום שלם ולא רק שעתיים כמו שעשיתי (למרות שלבעלי הניסיון שעתיים בהחלט יספיקו במסלול הקיים).



מופע מזרקות

מופע המזרקות המפורסם לצלילי המוסיקה מתרחש כל חצי שעה במתחם המרכזי הצמוד לקניון דובאי והבורג’ חליפה. יש לא מעט סדרנים באזור שמווסתים את תנועת המבקרים והצופים במופע כך שעמוס אבל לא נורא (לפחות כך היה כבמקרה שלנו). את מופע המזרקות ניתן גם לראות מאחת המסעדות שנמצאות שם, בדיוק כמו שאנחנו עשינו.


מחכים למופע המזרקות ליד הבורג' חליפה
מחכים למופע המזרקות ליד הבורג' חליפה

ארוחת ערב במסעדת ZouZou

את ארוחת הערב הראשונה אכלנו במסעדת ZouZou ששמעתי עליה לא מעט המלצות. נאמר לי שצריך להזמין מקום אבל אנחנו הגענו וכנראה התמזל מזלנו שהכניסו אותנו מיד ועוד למקום בחוץ ליד המזרקות.

האוכל הוא טורקי לבנוני וכל מנה שם נראית מעולה. מדי פעם אחד המלצרים יוצא עם עגלה למופע חיתוך בשר.

המחירים – דומה למחירים בארץ.


היום השני –תצפית מהבורג’ חליפה, מירקל גארדן, כפר גלובלי

תצפית מהבורג’ חליפה; הבניין הגבוה בעולם


העלייה לבניין מבחינתי היתה הישג – פחדנית גבהים שכמוני.

את הכרטיסים הזמנתי דרך אפליקציית Get Your Guide (ארחיב עליה בהמשך) בעלות של כ $40 לאדם לעלייה לתצפית מקומה 124 ו 125.

הכניסה לעלייה לתצפית נעשית מתוך קניון דובאי וקחו בחשבון שיש המתנה לא מעטה למעליות – גם בדרך למעלה וגם בדרך למטה. אנחנו הגענו בשעה 12:30 לכניסה לתור ויצאנו מהמקום בשעה 14:30. בתצפיות עצמן שהינו כחצי שעה וכל שאר הזמן היה בהמתנה בתור למעליות.

בדרך למעלית וגם בדרך חזרה יש ויזואלים מאוד יפים ומיצגים שמסבירים את תהליך הבנייה של הבניין, האנשים שעמדו מאחורי הבנייה וכו’.

המעלית דרך אגב עולה 124 קומות בדקה ובזמן העלייה מוקרן מיצג והסבר על קירות המעלית. שאלה שחזרה על עצמה כשהייתי שם ופרסמתי תמונות – המעלית לא שקופה.

אז נכון שהעלייה לתצפית לא זולה ויש זמן המתנה ארוך, אל לדעתי זה שווה את זה וזו חוויה מטורפת לעלות על הבניין הגבוה בעולם.





ביקור ב Miracle Garden (גן הפרחים)

אכלנו צהריים במסעדת Vapiano שליד הבורג’ חליפה, ומשם לקחנו מונית לגן הפרחים. עלות כניסה כ 40 דירהם למבוגר.

המקום עצמו יפהפה ומלא בפרחים והוא גן הפרחים הגדול בעולם. שימו לב מוטיב חוזר – הכי גדול, הכי גבוה וכו’ וכו’. זוהי דובאי

יש שם טירות, ערוגות, קשתות, דמויות של דיסני, פסלים ענקיים – והכל עשוי מפרחים.

לדעתי אזור השעה וחצי שעתיים מספיקים לביקור במקום.




ביקור ב Global Village (הכפר הגלובלי)

מגן הפרחים לקחנו מונית לכפר הגלובלי. המקום פתוח משעה 16:00 ועד 24:00 וימים מסוימים 01:00 ויש בו עשרות ביתנים שכל ביתן מייצג מדינה ובתוכו יש קניות, מופעים ואוכל אותנטי שמאפיין את אותה מדינה. במקום יש גם הופעות כלליות, מוזיאון של Ripleys Believe It Or Not ויש לונה פארק.

המקום מאוד מרשים וצריך כמה שעות טובות כדי לבקר בהרבה ממה שיש לו להציע.


הכפר הגלובלי GLOBAL VILLLAGE דובאי
הכפר הגלובלי GLOBAL VILLLAGE דובאי


היום השלישי – שייט אקסטרים מהמרינה, סיבוב בקניון המרינה, תצפית על האי הדקלים (הפאלם), Aura Skypool


שייט אקסטרים לצפייה בפאלם ובורג’ אל ערב


כשחיפשתי פעילויות באפליקציית Get Your Guide (הרחבה בפרק הבא) נתקלתי בפעילות של שייט אקסטרים ומיד ידעתי שזה משהו שאני רוצה לעשות. קצת אדרנלין, קצת ים ו sightseeing – זה השילוב המושלם.

בעלות של כ $35 לאדם, יצאנו לשייט על סירת גומי מהירה למשך שעה וחצי לסיבוב לראות את הפאלם, הבורג’ אל ערב (מלון7 הכוכבים היחיד בעולם) ועוד נקודות ענין מרכזיות באזור.

השייט היה מטעם חברת Extreme Yachts והיה מצוין !

ההגעה למקום המפגש היתה מאוד ברורה, השייט יצא בזמן, המדריך היה מקסים והסברי לנו על המקומות המעניינים בדרך, והשייט היה באמת מלא אדרנלין וקצת מים בעיניים (לפחות למי שישב בשורה הראשונה כמונו).


שייט אקסטרים בדובאי
שייט אקסטרים בדובאי

ביקור בקניון המרינה

מכיוון שהיה לנו קצת זמן בין סיום השייט לבין המועד בו הזמנו כרטיסים לתצפית על הפאלם, נכנסנו לקניון המרינה. הקניון ענק ומאוד נקי ומרשים. המחירים – בערך כמו בארץ.

אכלנו במסעדה מעולה (ממליצה בחום אם אתם באזור) בשם Wagamama ומשם המשכנו במונית לתצפית.


תצפית על אי הדקלים – View At The Palm

התצפית על הפאלם היא מרשימה מאוד ולא רק בגלל התצפית עצמה אלא הדרך אליה. מתחילים את הביקור בסרטון קצר ופעילות אינטרקטיבית קצרה שבמהלכם שומעים ורואים הסבר על הליך הבנייה של אי הדקלים, שזה מאוד מרשים.

התצפית מהממת ואפשר לראות ממנה את האי, הבתים שעליו ואיך הוא בנוי.




Aura Skypool

לפני שטסתי לדובאי חקרתי וביררתי על אתרים ואטרקציות וכשראיתי שיומיים לפני ההביקור שלי בדובאי נפתחת בריכת האינפיניטי 360 מעלות הכי גבוהה בעולם לא היה לי ספק שלשם אני הולכת ולוקחת את אמא שלי.

הבריכה כמו שרשמתי היא בגובה של 200 מטרים על גג של מלון סיינט ריג’ס ונשקפים אליה הנופים המהממים של כל דובאי- הסקייליין, הפאלם, הגלגל הענק והמרינה והבורג’ אל ערב.

את הכרטיסים מזמינים דרך האתר הרשמי Aura Skypool.

שיטת התמחור מתבססת על שני פרמטרים שהם שעה ההגעה ומיקום הכסא הנבחר;

ניתן להיכנס לכל היום / בין השעות 10:00-14:00 או בין השעות 15:00-19:00.

כשמזמינים תאריך הגעה יש לבחור את סשן השעות הרצוי וכן אז אזור הישיבה שמתחלק ל 3 סוגים:

  1. קו ראשון לבריכה – ספות שיזוף בקו ראשון לבריכה ולנוף

  2. קו שני לבריכה – ספות שיזוף קו שני

  3. VIP Island – מיטות שיזוף קו ראשון לנוף והן בתוך המים

סשן שקיעה וקו ראשון למים ולנוף מייקר את עלות הכרטיס שכן המחירים נעים בין 170 דירהם ל 600 דירהם.

מותרת כניסה לילדים מעל גיל 12.

אנחנו ישבנו באזור הירוק (קו ראשון למים) בסשן השקיעה.

שימו לב כי גם אם בחרתם או הזמנתם אזור ישיבה שהוא קו שני למים (הבדל של מטר בערך מהשורה הראשונה), בתוך הבריכה אתם יכולים לעבור מאזור לאזור ולעשות את כל הסיבוב 360 מעלות. זאת אומרת משמעות בחירת האזור היא רק לשם הישיבה ולא לשם השייה בבריכה.

מומלץ בחום גדול ולדעתי בזה כדאי לסיים את החופשה !!!





היום הרביעי – ארוחת בוקר וטיסה לישראל.

ביום האחרון בשעה 11:00 כבר הייתי צריכה לצאת לשדה, מה שהשאיר זמן רק לארוחת בוקר וקצת שכשוך בבריכת המלון.


טיפים ומידע כללי

  • התנהלות כללית – דובאי נקייה, מסודרת, יש סדרנים ואנשי בטחון בכל מקום, יש תחבורה והיא מאוד מערבית בהתנהלות.

  • שפה – כל מי שנתקלנו בו שם ידע אנגלית, השילוט באנגלית וזה הופך את התקשורת איתם וההתמצאות למאוד נוחה וקלה.

  • קורונה – מאוד מקפידים שם. כמו שציינתי יש אנשי סדר ואבטחה שאמונים על וויסות צפיפות ועטיית מסכות. שימו לב שקנס על אי עטיית מסכה שם (כולל באוויר הפתוח) הוא 1000 דירהם. לא מבקשים תו ירוק / אישור כלשהוא בכניסה למקומות.

  • תחבורה והתניידות – יש מטרו, מוניות ואוטובוסים. אנחנו התניידנו רק במוניות ולעיתים היה לנו מאוד קשה לתפוס מונית והעלות היתה מאוד יקרה באופן לא פרופורציונאלי לזמן הנסיעה (למשל 180 דירהם ל 20 דקות נסיעה). הורדתי אפליקצייה בשם Careem (שזה כמו ה UBER שלהם) אבל לא נסענו בהן בשל חוסר זמינות כל פעם שהיינו צריכות. עלינו על מוניות שחורות ובגלל זה המחיר היקר. שימו לב שלתפוס מונית מתוך הקניונים יש תור מסודר ובמקומות מסוימיטם אם תבקשו מונית ספיישל בהוספה של כ 30 דירהם תוכלו לעקוף את כל התור.

  • הזמנת כרטיסים לאטרקציות – המקום היחיד שהזמנתי אליו כרטיסים מראש הוא הבריכה (כי ידעתי שזה משהו שיהיה מאוד מבוקש ואקסלוסיבי גם בשל מיעוט המקומות בבריכה וגם בשל העובדה שהמקום רק נפתח). לגן הפרחים והכפר הגלובלי קנינו כרטיסים על המקום, ולתצפית על הבורג’ ושלייט הזמנתי כרטיסים דרך אפליקציית GET YOUR GUIDE שאני מאוד אוהבת אותה ומשתמשת בה באופן קבוע בטיולים שלי. מה שטוב בה זה שאפשר לראות בצורה מרוכזת את כל הפעילויות, האטרקציות והסיורים, אפשר להזמין במחירים זהים ואפילו זולים יותר מאשר מקומות אחרים, ויש מדיניות ביטול יחסית גמישה (ברוב הדברים ביטול ללא עלות עד 24 שעות לפני הפעילות). כל המקומות שתרכשו אליהם כרטיסים דרך האפליקציה כומבן יכבדו את הכרטיסים, רק ייתכנו מקומות שבהם תצטרכו להמיר את הוואצ’ר של GET YOUR GUIDE לכרטיסים של המקום בקופת הכרטיסים במקום עצמו (כמו בבורג’ חליפה).

  • תכנון טיול – לפני היציאה לחופשה אני עושה בירור לגבי אטרקציות, מקומות וסיורים שאני אראה להיות בהם. אני בודקת עם בלוגרי טיולים שהיו בדובאי, קבוצות רלוונטיות בפייסבוק, אינסטגרם, אתרים רשמיים ומפות גוגל.

  • כסף- נכון ליום כתיבת פוסט זה דירהם = 0.84 שקלים. שיטות התשלום מאוד מערביות עם אפשרות לקבל אשראי, apple pay ו ATM בכל פינה.

  • לבוש –ראיתי צנוע וגם ההפך מזה. כנראה שהכל הולך שם…


לסיכום

מבחינתי דובאי היא הפתעה. הפתעה טובה מהמקום שמעולם לא חשבתי שאהיה בו. חזרתי עם חוויות מטורפות מהמקום שיש בו הכל מהכל והכי מהכי. אבל לא הספיק לי. יש לי עוד הרבה מה לראות שם ואין לי ספק שאחזור לביקור.


תהנו !

bottom of page